شنبه، مرداد ۲۱، ۱۳۹۱

ابراهیم سخایی/شور عشق


هر وقت در هر مکانی می بینیش به سرعت جذب انرژی نا تمامش میشوی. فرقی عمیق بین خودش با باقی هم سن و سالهایی که تا به حال دیده ای دارد. آقای ابراهیم سخایی، متولد 02/01/1324-خنج/ با تمام ظاهر پیر انگار از کار افتاده اش همچنان با قدرت عشق سر پا است . شوق کار دارد  و آرزوهایی که با عشق به آن می پردازد و جوان ترهایی را  که می شناسی بسیار عقب مانده تر از اویند در جستنهای هنری و نام داری،از  مشتاقی پر شوق و تعصبش  در فوتبال گرفته  تابا سر شوق دویدنهایش در  لحظات زندگی. خاطراتی  از میادین فوتبال دارد ..از به دنبال توپ دویدنهای علی پروین تا به گفته خودش روز دیدارش با سنگربان نامی  فوتبال ایران آقای عابدزاده در بستر بیماری....
بعد از عمل باز قلبش،  شوق و توان بالایش را کنار نگذاشته و  همچنان آرزوهای شیرین دارد و با شوق به کارهای روزمره اش میرسد و انگار نه انگار بیش از شش دهه از عمرش گذشته است.
آقای ابراهیم سخایی تا مدتی پیش مدیر و مسئول پارک کوهپایه خنج بود و این حس سر زندگیش را به تمام محیط آنجا نیزداده بود این گفته را می توانید با مقایسه دوران بود و نبودش در پارک کوهپایه حس کنید..
وقتی برای رفع خستگی با گذراندن اوقات فراغت و محیطی آرام به پارک کوهپایه خنج می رفتی  سعی و تلاش مسئولان برای ایجاد محیط دلگشا و سرسبز درک  می کردی ...عشق مسئولی دلسوز که در گذشته آن محیط را آباد کرده اصلاً سخت نیست،تقدیر و تشکر از او در دل درختان به اوج رسانده نهفته است اگرچه جا دارد به گوش مسئولان رساند، و دلیل این جا به جایی به نظر بی مهر را جویا شد.
شکوه عشق را از  زبان هر کس میتوان شنید و ظاهر آن را در روز مرگی تمام کارهای امروزمی شود دید. امّا به گفته هنرمند به نام آقای دکتر خنجی "کسی که با عشق ببیند ،با عشق بیندیشد و با عشق زندگی کند را در این روزها کم میتوان دید که به نظر من جناب آقای ابراهیم سخایی یکی از این افراد عزیز می باشد" .
 ناگفته نماند آقای سخایی از طرفداران هنر و موسیقی دیارش خنج است او عاشقانه گلستان را دوست دارد.  این ادعا را کسانی که در گذشته ، شبها کلیپهای گروه گلستان را بر روی دیوار پارک کوهپایه  بارها در حال اجرا دیده اند باور دارند. پخش کلیپهایی که با تلاش خود آقای ابراهیم ابزار پخش آنها تهیه گردیده بود.
این آدم نه خستگی میشناسد و  نه سن و سال را فاصله ای برای انداختن بین عشق و شور زندگی می پندارد وقتی برای باز گردانی روزهای قدیم زندگیش پای صحبتهایش می نشینی ،این خیال عاشق بودنش به حقیقت میرسد وبه نوعی به  درک می رسی... درود بر  عشق و درود بر چنین  شخص بلند نظری که شور عشق را با خودش آمیخته است....

عکس زیبای دکتر خنجی از آقای سخایی در فیس بوک و به نوعی تقدیر دکتر از این عاشق روزگار برای من تلنگری بود که به او بپردازم.
و تمام مهر و عشقش به زندگی را بستایم...

هیچ نظری موجود نیست: